Powered By Blogger

duminică, 20 martie 2011

Romanta Policroma

Nu-i cer nimic...
Si totusi daca-ar vrea
O,dac-ar vrea sa-mi dea ce nu-i cer inca
Ar face dintr-un lac o Marmara
Si dintr-un melc,un Sfinx sapat in stanca.

Nu-i cer nimic...
Dar daca-ar fi sa-i cer
Ce-as vrea sa am si ce-ar putea sa-mi dea,
As picura-ntr-o cupa cu eter
Morfina
Si i-as cere apoi asa:

Da-mi tot ce crezi ca nu se poate da
Da-mi calmul blond al soarelui polar,
Da-mi primul crepuscul pe Golgota
Si primul armistitiu planetar.

Da-mi paradoxul frumusetii tale
Da-mi prorocirea viselor rebele
Da-mi resemnarea strofelor banale
Si controversa versurilor mele.

Da-mi A.B.C.al vietii subterane
Da-mi simfonia flautelor mute,
Da-mi talmacirea buzelor profane
Si rebusul icoanelor tacute.

Da-mi pretul primei victime-a femeii,
Da-mi simbolul opalului si-agatei,
Da-mi ritmu-nveninat al Salomeii
Si tusea fa minor a Traviatei.

Da-mi Spleen-ul calatorilor pe apa
Da-mi spectrul verde-al zilelor de-apoi
Da-mi gravitatea mortilor din groapa
Si comicul funebrului convoi.

Da-mi tot ce-n prima clipa risipesti,
Si tot ce-n clipa ultima aduni.
Da-mi fastul siluetelor regesti
Si perspectiva casei de nebuni...

Nu-i cer nimic.
Si totusi,daca-ar vrea
O,daca-ar vrea sa-mi dea ce nu-i cer inca!
Ar face dintr-un lac o Marmara
Si dintr-un melc,un Sfinx sapat in stanca.

Romanta Policroma de Ion Minulescu. O dedic tuturor celor care inca mai cred in cauze pierdute.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine